1402-12-27 11:56
327
0
89209
مسیرهای سرمایه‌گذاری هموار می‌شود؛

فرصت‌های خوب تجاری دولت سیزدهم در گلستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از هموار شدن مسیرهای سرمایه‌گذاری با راهبرد تعامل در استان خبر داد و گفت: دولت سیزدهم در گلستان فرصت‌های تجاری خوبی فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، امیر یوسفی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه در مدت ۱۱ ماهه امسال ۱۴ هیئت تجاری پذیرش شدند، اظهار کرد: رشد ۷۰ درصدی پذیرش هیئت‌های تجاری را در استان داشتیم از طرفی چهار هیئت تجاری از استان گلستان به کشورهای همسایه اعزام شد و در این بخش به رشد دو برابری رسیدیم.

وی با بیان اینکه گلستان در تدارک اختصاصی نمایشگاه «صنعت غذا» در عشق‌آباد ترکمنستان است که در تیرماه برگزار می‌شود، افزود: بیشترین مقاصد تجاری ما به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از صادرات ۳۱۰ میلیون دلاری کالا از گلستان به ۲۸ کشور مختلف خبر داد و گفت: ترکمنستان با ۸۳ میلیون دلار مقصد اصلی و بازار هدف صادرات استان گلستان محسوب می‌شود.

یوسفی بیان کرد: ترکمنستان، قزاقستان، عراق، پاکستان، ازبکستان، رومانی، روسیه و ارمنستان از دیگر مهمترین مقاصد صادراتی کالا از گلستان به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه در مدت ۱۱ ماهه امسال ۶۴۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۱۰ میلیون دلار از گلستان صادر شده است، گفت: ۵۴ درصد از لحاظ وزنی و ۴۶ درصد از نظر ارزش نسبت به سال گذشته رشد صاداتی داشتیم.

یوسفی؛ مهمترین اقلام صادراتی گلستان را لبنیات، رب گوجه فرنگی، خوراک آبزیان، پلی‌استایرن، یُد، خرما، پسته، ماشین‌آلات، گل و گیاه، پای مرغ، تخم‌مرغ، میگو، میوه، صیفی‌جات، سیمان، آب معدنی و مصالح ساختمانی عنوان کرد.

وی شکل‌گیری شورای داوری را در باز شدن گره‌های تولید مهم خواند و گفت: در سال جاری با ورود شورای داوری ۶ پرونده بین‌المللی تجار و بازرگانان تعیین تکلیف شد این پرونده‌ها در کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، ایتالیا و عراق بود که با پیگیری شورای داوری اتاق بازرگانی گرگان حل و فصل شد.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.